Veelgestelde vragen
In onderstaand overzicht hebben we de veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Voor overige vragen kunt u contact met ons opnemen.
Webshop
-
Wanneer komt mijn bestelling binnen?
Onderdelen die voor 15:00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog verzonden. Het is afhankelijk van het postbedrijf wanneer het onderdeel bij u bezorgd wordt.
-
Ik kan een product niet vinden in de webshop, hoe kan dat?
Onze webshop is gekoppeld aan een ERP-systeem. Het kan voorkomen dat uw product nog niet is ingeladen in ons ERP-systeem. U kunt uw producten ook bestellen via parts@empas.nl.
-
Wat betekenen de stoplichten in de webshop?
Het stoplicht bij een product in de webshop geeft de voorraad van het product aan. Een rood stoplicht betekent dat het product op dit moment niet op voorraad is. Het oranje stoplicht geeft aan dat het product beperkt op voorraad is. Een groen stoplicht houdt in dat er voldoende voorraad is.
-
Kan ik mijn product retour zenden? En hoe werkt dat?
- Ga naar de webshop
- Log in met uw gegevens
- Ga naar uw gebruikersprofiel
- Ga in het rechtermenu naar 'Facturen'
- Kies de betreffende factuur
- Klik vervolgens op RMA-aanvraag
- Vul het formulier in
- Na verzending controleren wij het formulier en nemen wij contact met u op
-
Ik heb een verkeerd, defect of beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?
- Ga naar de webshop
- Log in met uw gegevens
- Ga naar uw gebruikersprofiel
- Ga in het rechtermenu naar 'Facturen'
- Kies de betreffende factuur
- Klik vervolgens op RMA-aanvraag
- Vul het formulier in
- Na verzending controleren wij het formulier en nemen wij contact met u op
-
Ik heb een vraag over de productomschrijving
Neem contact op met onze verkoopafdeling. Zij vertellen u graag meer over het product.
-
Er staat geen foto en informatie bij het product in de webshop.
Onze webshop is gekoppeld aan een ERP systeem. Het kan voorkomen dat de gegevens van het betreffende product nog niet zijn ingeladen in ons ERP systeem. U kunt een e-mail sturen naar parts@empas.nl. Wij sturen u vervolgens de gevraagde informatie en passen de webshop aan.
-
De omschrijving in de webshop is niet vertaald.
Onze webshop is gekoppeld aan een ERP systeem. Het kan voorkomen dat de gegevens van het betreffende product nog niet zijn ingeladen in ons ERP systeem. U kunt een e-mail sturen naar info@empas.nl. Wij sturen u vervolgens de gevraagde informatie en passen de webshop aan.
-
Kan ik een bestelling nog wijzigen of annuleren?
Ja, u dient dan direct contact op te nemen met één van onze verkopers.
Let op: speciaal bestelde delen kunnen niet worden gewijzigd of retour gestuurd. -
Het onderdeelnummer bestaat niet volgens de webshop. Wat nu?
Onze webshop is gekoppeld aan een ERP systeem. Het kan zijn het artikelnummer veranderd is en u het daarom niet kunt vinden. Stuur parts@empas.nl een mail voor het nieuwe artikelnummer. Indien gewenst kunt u via dat e-mailadres direct het product bestellen.
-
Wat zijn de verzendkosten?
De verzending van pakketten onder de 31 kg binnen Nederland kost € 9,50. Palletkosten komen daar eventueel nog bij. Een halve pallet kost € 30 en een hele pallet kost € 50.
-
Kan ik iets met spoed bestellen?
U kunt iets met spoed bestellen. Neem contact op met onze verkopers voor de extra kosten.
-
Kan ik mijn factuur ook per mail ontvangen?
U kunt uw verzoek indienen door een e-mail te sturen naar info@empas.nl.
-
Waar kan ik een bestelling plaatsen?
U kunt eenvoudig onderdelen bestellen via parts@empas.nl. Indien u een volledige machine wilt bestellen, kunt u contact opnemen met verkoop@empas.nl.
-
Is mijn pakketje traceerbaar?
U krijgt altijd een link van de transporteur om uw pakket te volgen.
Productinformatie
-
Wat is het land van herkomst van bepaalde producten?
Dit kunt u opvragen via info@empas.nl.
-
Waar kan ik de maten, gewichten en HS code van alle producten vinden?
De HS-codes, maten en gewichten kunt u opvragen bij onze verkoopadviseurs.
-
Hoeveel slang kan er op mijn haspel?
Met de haspelcalculator kunt u beoordelen welke haspel het beste bij u past bij de door u gewenste hoeveelheid slang. De haspelcalculator vindt u bij Downloads.
-
Wat is de garantietermijn?
De garantietermijn is 12 maanden. Dit geldt niet voor slijtagedelen.
-
Wat is een slijtagedeel en wat is een fabricagefout?
Een slijtagedeel is bijvoorbeeld een slang of afdichting. Een voorbeeld van een fabricagefout is een zwak frame.
Service
-
Waar kan ik terecht met een klacht?
Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier invullen. Wij nemen vervolgens contact met u op.
-
Ik heb een garantie aanvraag
- Ga naar de webshop
- Log in met uw gegevens
- Ga naar uw gebruikersprofiel
- Ga in het rechtermenu naar 'Garantieaanvraag'
- Vul het formulier in
- Na verzending controleren wij het formulier en nemen wij contact met u op
-
Ik heb een vraag over de betalingen
U kunt uw vraag over betalingen mailen naar info@empas.nl. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.
-
Kan ik documentatie bestellen?
Al onze documentatie vindt u bij Downloads. Indien u de documentatie graag op papier wilt ontvangen, kunt u een bestelling plaatsen via info@empas.nl.
Dealernetwerk
-
Waar kan ik terecht voor een reparatie?
U kunt contact opnemen met uw dealer voor een reparatie. In het dealeroverzicht vindt u de contactgegevens van alle dealers.
-
Ik ben teler, kan ik rechtstreeks zaken doen?
Nee, Empas is producent van de machines. Het dealernetwerk van Empas staat garant voor het ontzorgen door service, advies en flexibiliteit bij u in de regio. Vind een dealer bij u in de buurt.
-
Waarom is er geen dealer in mijn regio?
Soms komt het voor dat de markt in een regio te klein is. Wij zoeken graag met u naar een passende oplossing, neem daarvoor contact op met een van onze verkopers via verkoop@empas.nl.
SKL keuring
-
Waar kan ik een SKL keuring laten uitvoeren?
Motorvatspuiten van Empas worden voor levering SKL gekeurd door onze dealers. Als ze eenmaal geleverd zijn kunt u ook bij de dealer terecht voor de periodieke keuring. Kijk op de website van SKL keuring voor de keuringsstations voor boomgaardspuiten, veldspuiten en trekkers.
-
Welke apparatuur moet gekeurd worden?
De keuring is opgezet voor hoogvolume spuitapparatuur. Het protocol is ruim opgezet, zodat het mogelijk is een breed scala van machines volgens dit protocol te keuren. Hieronder vallen motorvatspuiten met spuitlans of een horizontale/verticale spuitmast. Het betreft zowel mobiele en vast opgestelde pomp/tankunits.
Verplichting voor keuring geldt voor de volgende machines:
- Veldspuiten
- Boomgaard/laanboomteeltspuiten
- Rijenspuiten en spuitmachines die op zaai- en pootmachines gemonteerd zijn met een werkbreedte van meer dan 3 meter
- Grondontsmettingsmachines
- Alle typen motorvatspuiten (zowel voor een buitentoepasssing als binnentoepassing)
- LVM/fog vernevelapparatuur
- Doseerapparatuur waarbij gewasbeschermingsmiddelen worden meegegeven aan gietwater.
- Alle machines die professioneel worden ingezet vallen onder de keuringsverplichting.
Lees hier meer over welke machines SKL-gekeurd moeten worden.
-
Wat moet er gekeurd/gemeten worden?
- De afgiftemeting van de spuitdoppen (vergeleken met de nieuwwaarde)
- Controle op lekkages bij het systeem onder druk
- Roercapaciteit van de pomp
- Veiligheid aandrijving pomp
- Spuitboom, spuitmast, spuitpistool
- Controle van de tank op tankdeksel, afleesbaarheid tankinhoud en aanwezige vulzeef
- Controle op aanwezigheid en staat filters
- Controle manometer(s) op voldoende afleesbaarheid (diameter, schaalverdeling) en nauwkeurigheid
- Staat van slangen, leidingen, klemmen, dophouders, doppen, beschadigingen en bevestiging
- Drukregelaar
- Functioneren bedieningsorgaan
De keuringen worden uitgevoerd volgens een door SKL vastgesteld keuringsprotocol wat gebaseerd is op de voorwaarden uit de EU richtlijn Duurzaam gebruik gewasbeschermingsmiddelen en de op deze voorwaarden gebaseerde internationale norm NEN-EN-ISO-16122:2014.
-
Wanneer moet het gekeurd zijn?
Onderstaande verdeling is er zodat keuringsstations niet overbelast raken.
- Machines die al gekeurd zijn, moeten weer opnieuw gekeurd worden als de geldigheid van de al uitgevoerde keuring vervalt.
- Machines die nog niet gekeurd zijn met een bouwjaar van voor 1996 of waarvan het bouwjaar onbekend is, moeten voor 31 december 2014 gekeurd worden.
- Machines die nog niet gekeurd zijn met een bouwjaar van 2000 of ouder moeten voor 31 december 2015 gekeurd worden.
- Alle machines met van drie jaar en ouder moeten voor 26 november 2016 minimaal eenmaal gekeurd zijn.
Vervolgens moet er elke drie of zes jaar een keuring plaatsvinden, afhankelijk van de machine.
-
Moet een nieuwe spuit ook gekeurd worden?
Nee, dat hoeft niet.
-
Waar moet ik aan voldoen om te mogen keuren?
- U moet een SKL erkend keuringsbedrijf worden
- U moet een SKL erkend diploma tot keurmeester verkrijgen
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met SKL.
-
Welke keuringsapparatuur heb ik nodig?
- (Elektronische) doppentester
- Systeem- / spuitdruk meten met manometer
- Manometer tester
- Referentiemanometer, met certificaat
- Doorstroommeter
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met SKL.